De voeger

toen ik gisteren aan kwam bij het huis zag ik dat de voorgevel zo goed als ingevoegd was. Blijkbaar doe die kerel dat op zijn eentje. Toen ik hem goedendag zei gaf hij me als antwoord : "ik zen de voeger". MMhh, goed dat hij dat zegde. Ik dacht al dat het een dief was die mijn voegsel kwam stelen :-). Kerel doet zijn werk wel goed precies. Neemt zijnen tijd om alle tabletten mooi af te schermen, spuit de gevel nadien nog eens goed nat... Je zou zeggen dat hij het nog al eens gedaan heeft.

Afgaande van de geleverde prestatie denk ik dat het dus een dag of 4 zal duren eer het af is.
Hier alvast een voorsmaakje :


Wat hebben we gisteren gedaan ? Ik heb de spotten van de badkamer geïnstalleerd en het plafond daar een tweede afwerkingslaag gegeven.
De eerste kinderkamer heb ik het plafond ook een tweede afwerkingslaag proberen geven maar zonder daglicht zie je dus niet waar je al geweest bent met je rol en waar niet. Ik denk dat daar dus nog een derde laag over moet. Het plafond in de dressing heb ik wel kunnen schilderen. Daar moet ik vandaag de qyproc nog wat bijschuren en plamuren waar nodig en dan kan die ook mee in de primer. De deuromlijsting van de kinderkamers heeft ook een eerste laklaag gekregen. Ik heb ook nog heel het kot mogen stofzuigen omdat die plekpotten van een plakkers de retouches zijn komen doen. Man man man..... als ik heel goed mijn best doe kan ik het kot nog niet zo vuil krijgen. Buiten liggen overal steentjes en die mannen zijn er in geslaagd een halve stofzuigzak aarde van hun schoenen te laten vallen. Eens een vod pakken om de vloer op te kuisen waar ze naast het petkarton hebben zitten knoeien (ik had dat voor de zekerheid al klaar gelegd)was blijkbaar ook teveel voor op een woensdagmiddag.
Allez, ik ben blij dat ze buiten zijn en niet meer moeten terugkomen. Nu maar hopen dat die plakkerij een beetje snel droogt want er moeten nog 2 lagen primer en in de kinderkamer dan ook nog eens een kleurtje op. Voor alle zekerheid gaan we de laminaatwerken voorrang geven op dit alles. Bijschilderen kunnen we later nog altijd.

Prioriteiten voor vanavond :
bijschuren gyproc dressing
stofzuigen chape en plaatsen ondervloer op bovenverdieping
laminaat naar boven brengen
voorzichtig bijschuren van deuromlijstingen
indien er nog tijd is maar ik vrees er voor : aanbrengen tweede laklaag deuren

Vanaf morgen heb ik verlof dus kan ik goed doorwerken.
Op het programma staat dan :
optie: tweede laklaag voor de 2 deuromlijstingen
Indien plafond kinderkamer is misluk een derde laag aanbrengen. Tweede kinderkamer gewoon een tweede eindafwerking.
Optie om de deuren van de kinderkamers een eerste laag lak te geven.

Zaterdag:
starten met plaatsen van laminaat.
Dat zal zondag, maandag en dinsdag ook nog het geval zijn. Werken tot de laminaat 100% ligt. Mijn vader komt zaterdag en maandag helpen primer zetten op de beneden verdieping of indien er kan geholpen worden met de laminaat : helpen met de laminaat.

Dan moet ik op woensdag en donderdag de gyproc nog rond de wc's zien te krijgen. Als die beneden al af is ben ik tevreden. De andere kan ik dan op mijn 'gemak' doen (heb je'm :-)))) )