verlichting

sinds gisteren staat de definitieve teller van de electriciteit er.
De electricien moet nog het een en het ander komen nakijken want de spotten in het salon werken niet, een aantal stopcontacten boven ook niet en wanneer ik de spotten in de badkamer wou aanzetten kreeg ik een mega kortsluiting :-( Ik verschoot me rot.
Maar ja, de rest werkt allemaal. Is wel gewoon worden zenne. In de berging werken we met een sensor. Elke keer als ik gisteren avond naar beneden kwam om iets te halen sprong dat licht aan ( het gat voor de frigo en over zijn nog open).
Bij de verfhandel heb ik een rol van 75m² pet-karton gaan halen. Is heeeeeeeeeel goed om je vloer mee te beschermen bij verfwerken etc. Ik heb die nu op de chape geplaatst omdat ik niet alle dagen wil staan stofzuigen (afkorrelende chape) en omdat op deze manier er ook geen stukjes chape op de trap worden meegenomen. De aannemers gaan hun les goed krijgen. "Eerst alles binnen brengen van materiaal, dan de schoenen goed afkuisen en dan mogen jullie de trap pas op"
De chape op de kinderkamers heb ik gisteren gefixeerd met een speciaal product. Daar korrelde het het meest. Vanavond begin ik de deurlijsten te ontvetten, af te schuren en van een laag primer te voorzien. De lijsten hebben voorrang op de deuren. Deze kan ik zonder probleem afhaken en later in het tuinhuis of op zolder bewerken.
Wanneer alle lichten goed werken boven kan ik ook de finale plamuurronde beginnen. Het meeste is al weg gewerkt maar er moet veel licht zijn om alles goed te kunnen zien. Dan kan ik daar ook de primer op los laten en dan komt de laminaat aan de beurt. Als dat gedaan is kan ik beneden beginnen met het plamuren en primer.
Ik heb nog 11 volledige dagen en 3 avonden om dat klaar ze krijgen. Moet wel lukken :-)