100 kaarsjes

amaai de tijd vliegt voorbij. Dit is al het 100ste bericht op mijn blogske !!!
Hip hip hoera.

Vandaag is den Etienne de venstertabletten komen installeren. Tot zijn spijt was hij het tabletje in de wc boven vergeten tellen en opmeten. Hij zal dus nog eens moeten terug komen.
De plakkers kunnen nu ook komen voor de retouches te doen. Vooral aan de trap en de haard is er nog wat werk.
De deuren en trappen zijn echt mooi. Ik verschiet er echt van.

Deze middag in sneltempo wat primer gaan halen om de muren al een beurt te geven. "Wat" primer ? Mijn oor !!!! Meer dan 500€ ben ik kwijt. Er was ook nog wel een primer bij voor de delen van de trap/deuren en wat schuurpapier. Diene mens wist wel waar hij het over had zenne. "Als u de eiken treden wenst te vernissen moeten we eerst weten of u op waterbasis of synthetisch wilt werken. Synthetisch maakt de trap veel donkerder, op waterbasis niet". "Neem maar op waterbasis". "Ok, voor je dat kunt doen moet je de trap dan wel eerst ontvetten en dan behandelen met product x, daarna opschuren, afstoffen en dan 2 lagen blinkende vernis en dan nog een laag matte vernis van product x met specificatie y" Als ik dat vernis gedoe ga halen zal ik maar goed opletten en alles mooi opschrijven...
Je moet maar eens naar de site van Sikkens gaan. Probeer maar een wijs te raken uit welk product je nodig hebt.
Maar allez, ik heb dan toch mijn primer !!! (Ik heb zonder dat ze het zagen 5 mengstokken meegenomen ipv de 4 waar ik recht op had, hahahahahhaaaaaa :-( )

Straks ga ik de gashaard nog eens testen. Er was een lek aan het mechanisme in de haard zelf (aan een schroef). De technische dienst heeft me verteld dat ik er eens goed aan mocht draaien en al dat nog niet ok was dan komen ze woensdag ochtend zelf wel langs. Aan de moer heb ik al liggen draaien. Nu ga ik met mijn bus water met dreft eens spuiten om te zien of er nog gas ontsnapt. Mijne maat gaat ook mee om me te helpen met de bouwdroger naar boven te dragen. Ik heb hem (den droger, niet mijne maat !!!) nog tot dinsdag dus die laatste dagen ga ik benutten om de slaapkamers extra te bewerken. Nu de trap er staat krijgt de droger niet meer voldoende lucht van de bovenverdiepingen om te ontvochtigen.

Morgen is de electriciteit aan de beurt en kan ik na de werkuren starten met de bovenverdieping in de primer te zetten. Of de deuren...
Volgende week (of dit weekend al) staat de laminaat dan op het programma.