nieuwe moed

we hebben onze tweede adem gevonden :-)
Het heeft hier even stil gelegen vanwege geen tijd ( lees: geen geld), geen zin ( lees: geen geld) en de financiële toestand zat er ook voor iets tussen :-)

De tuinzaken reken ik nu even niet mee... dat is voor de kids.

Dit weekend eens goed de handen uit de mouwen gestoken se. In het tuinhuis heb ik de verlichting en buitenstopcontact geïnstalleerd en dit zonder enige vorm van electrocutie of "fuck ik heb het kot in brand gestoken"-ervaringen. Flink hé !!
Ik moet de kabels nog wel mooi tegen de wand bevestigen maar dat zijn details in mijn ogen. Straks ga ik de hoofdleiding in de kruipkelder aansluiten en dan kunnen we zien of het een beetje defig werkt of niet.

Trouwe lezers zullen nog weten dat ik heb staan vloeken op mijn isolatie op zolder. Er was vocht, en niet zo'n heel klein beetje, in geraakt waardoor ik op verschillende plaatsen de nest terug heb moeten open maken en verschillende stukken isolatie heb moeten weg nemen zodat die goed konden opdrogen.

Dat is nu allemaal mooi terug dicht en afgewerkt. Er steekt dus nu officieel 24cm glaswol in de schuine kanten van mijn dak. Omdat ik nog een beetje veel overschot had heb ik dan maar het platte stuk van een extra laag voorzien. Daar ligt nu dus 48cm...

Heel de zolder heeft eens deftig bezoek gehad van mijnheer de stofzuigen; amaai, daar is een pak stof afgekomen. Alles is nu een beetje deftig aan de kant gezet zodat ik wanneer het me uit komt (lees: als er terug pré is) de scheidingsmuren kan beginnen uitzetten.
Er is plaats voorzien voor een rommelruimte (zolder), logeerkamer en bureau (mijn vrouw zal dit zonder twijfel ook 'de rommelruimte' noemen in de toekomst)

De verwarming heeft nog niet opgestaan dit weekend. Enkel beneden heeft de haard een minuutje of 5 mogen werken om het toch wat aangenamer te maken voor de kids.

tot de volgende